jueves, 23 de mayo de 2013

V Marxa Montsec-Montsec

Cronica X. Vilanius
Allà vam ser en Rubén Carro, en Carles Garrido i un servidor, part del ‘comando marxista’ que hem fet totes les edicions d'aquesta marxa molt ben organitzada i totalment recomanable.
La previsió del temps era dolenta però al final no ens va caure ni una gota, això sí tapat i frescot. Enguany van canviar la ruta llarga augmentant quilometratge i treien el port d'Ares.
Al començament la ruta és la de sempre pujant Vilanova de la Sal i el Port d'Àger però al poble d'Àger tirem recte fins el creument de la llarga/curta qm 43. Allà ens acomiadem d'en Rubén que fa la curta, nosaltres tirem direcció Tremp pel congost de Terradets mooolt bonic.
Encarem el Coll de Comiols (inèdit per aquesta banda) de 21qms al 3,3% de mitja amb un al 7% i baixada de 20qms per fer la Collada d'Hostal Roig (inèdit) de 20qms al 5% de mitja i amb rampes del 10% per una carretera que passat Vilanova de Meià es fa estreta. Baixada de 18qms amb punts perillosos però ben senyalitzats. L'última part no ha variat amb el ‘pestós’ Fontllonga que quan ja portes 160qms, els seus 5qms al 5% de mitja i un al 7% es fa llarg. Baixada cap a Camarasa demanant l'hora i arribada a Balaguer en 8:44h. Llarga 190qms/3300m i curta 85qms/1300m.