sábado, 2 de agosto de 2008

El CCP va visitar el Tour de France 2008

Com es tradicional des de fa una pila d'anys, els membres del Club Ciclista Provençalenc van visitar la cursa ciclista més important del món. Aquest cop van ser Carles Garrido i Xavi Vilanova els enviats especials. Aquest últim ens fa cinc cèntims de la seva aventura.

Us passo unes quantes fotos de l’estada alpina veien el Tour d’en Carles Garrigo i un servidor, etapes Jausiers i l’Alpe-d’Huez.

Dilluns 21 al matí vam sortir cap Ax-les-Thermes per fer una etapa pirenaica farcida de “cols” amb el Carles Duran i el Frank uns 130 qm. Per la tarda vam marxa cap els alps i varem fer nit a un càmping a mig camí, prop de Béziers amb festival celta inclòs mentre sopàvem a Agde.

Dimarts 22 varem veure l’arribada a Jausiers ja que varem arribar tard per fer la pujada a la Bonette. Després varem marxar cap a un càmpig de Monetier-les–Bains.

Dimecres 23 varem pujar el col du Lautaret i a falta de un quilòmetre ens atura la gendarmeria i ens comenten que no es podia pujar cap vehicle (bici = vehicle, no puja) i vem haver de arrossegar-les fins el cim. La carretera del Galibier es veia pleníssima. Esmorzem a la Grave a mitja baixada de Lautaret, a base de creps amb una vista espectacular. Arribada a Bourg-d’Oisans i ens preparem per pujar l’Alpe-d’Huez, a falta de 4 hores pel pas de la cursa en la millor previsió.

Ens quedem glaçats (amb la calor que fotia) quan la gendarmeria ens diu que no podem pujar amb bici. Pugem xino-xano i deu n’hi do la gentada, ens col.loquem a la corba 19 què és la tercera pujant. Veiem la cursa amb l’atac de Sastre. Després del pas de tots els corredors comencem la tornada, uns 50 qms que tiren cap amunt i al final ens surten 110 qm. Arribada a quarts de nou, sopar a les 22h com sempre i cal destacar que per ser França no varem tenir cap problema.

Dijous a migdia viatge cap a Osca amb parada tècnica a Gap per a dinar, arribàvem a Osca a les 6:00h. El nostre amfitrió en Richi ens esperava a casa seva, ell va marxa a treballar i nosaltres ens varem posà a clapar...