sábado, 3 de mayo de 2008

Sortida a Rasos de Peguera

El passat dijous 1 de Maig, festa del treball, cinc socis vem anar fins a Berga per fer un recorregut per les comarques del Berguedà i el Solsonès. Justament en aquest dia es celebrava el deu aniversari d'aquella mítica i esgarrifosa sortida amb inici i arribada a Campdevànol passant per Castellar de n'Hug, La Creueta, La Molina, Alp, la Collada de Toses i Ribes de Freser.

Aquest cop les prediccions meteorològiques eren força bones i Álex González, Carles Garrido, Xavi Vilanova, Carles Duran i Rubén Carro ens vem enfrontar a un no menys exigent recorregut amb final als Rasos de Peguera.

Com sempre, vem quedar a Fabra i Puig amb els cotxes a les vuit del matí i minuts abans de les deu ja estàvem donant les primeres pedalades sortint de Berga. Per començar teníem l'aproximació fins a Solsona passant per Avià, l'Espunyola i Navès. Un total de quaranta quilòmetres per una tranquil.la carretera sense cap metre de pla però que vem fer a un ritme assequible.

A Solsona canviem de carretera i comencem a pujar la primera dificultat seriosa del dia, el Coll de Jou. Són 21 quilòmetres fins arribar a dalt, tot i que hi ha trams no massa durs, fins i tot una baixadeta abans d'afrontar els últims tres mil metres.

A dalt reagrupem, ens fem una foto al cartell i ens abriguem per baixar fins a Sant Llorenç de Morunys, al quilòmetre 72 d'etapa. Aquí busquem algun lloc per avituallar-nos. Triem el bar El Jardí, a la sortida del poble i a peu de carretera. Quan arribem seiem a la terrassa però uns inoportuns núvols ens obliguen a ficar-nos a dins per gaudir d'uns boníssims entrepans de llom amb formatge i truita, cocacoles (mitjana per Lo Garri) i cafès que ens saben a glòria.

Ens treiem la mandra de sobre i continuem la nostra ruta per la carretera LV-4241 tot creuant el Pantà de la Llosa del Cavall i en ple cor de la Serra de Busa. Ara ens enfrontem al Coll de Jouet o també conegut com Alt de la Mina, situat al quilòmetre 92. No és una pujada molt forta però té la dificultat d'unes obres que han aixecat l'asfalt durant uns quants metres. Per sort no tenim cap punxada.

A dalt del coll tornem a reagrupar i baixem prop de deu quilòmetres fins arribar a la cruïlla dels Rasos. Des d'aquí ja sabem el que ens espera: quinze quilòmetres amb un pendent molt constant del 7.2% fins arribar als 1.836 metres. Aquí cadascú puja com pot i reagrupem a dalt de tot. Ens fem la foto de rigor a la creu (gràcies a la família Bonvehi per les magnífiques imatges!!!) i només queda baixar fins els cotxes i fer un petit berenar a base de cacaolats, donuts i madalenes.

Després de 135 quilòmetres i 3.160 metres de desnivell podem dir això de ¡repte aconseguit! La següent estació, a la Terra de Remences de l'onze de Maig.