miércoles, 21 de mayo de 2008

Triatló d'Águilas 2008

El passat diumenge 18 de maig, dos socis del CCP van visitar la bonica ciutat murciana d'Águilas per participar en el triatló de la localitat que, a més, era classificatori pel Campionat d'Espanya per grups d'edat. Xavi Martín ens fa una magnífica crònica de la competició i els dies previs.

Crònica de Xavi Martín Ensenyat

Dijous 15
Miki i un servidor sortim de Rocafort-Aragó a les 10:30. Carretera i manta. Dinem a Algemesí (València). Arribem a Múrcia ciutat a quarts de set. Sopem de tapes amb Joaquín i Miguel, dos bons amics murcians (el primer es cosinet del Miki) que ja coneixem del nostres estius 'bojos' per Los Narejos i Lo Pagan. Després anem a fer una copeta però molt de tranquis...

Divendres 16
A mig matí sortim cap a Águilas, que està a 100 km. de Múrcia. Ens instal.lem a l'Hotel Cala Real (4 estrelles però normalet pel que fa a servei i menjar). Dinem i fem turisme: museu del futbol aguileño, castell molt bonic a dalt d'un penyassegat, passeig marítim. Ens posem les sabatilles i anem a rodar 45 minuts. Sopem i sortim a donar una volta. Unes ties ens piten des de el seu cotxe i ens paren (això no passa a Catalunya) i prometo que fou més d'un cop. A Múrcia són les ties les que tiren la canya, però Miki i jo estem tan concentrats en el classificatori que no volem distraccions.

Dissabte 17
Sortim a rodar en bici. Ens creuem amb quatre del Mataró a unes carreteres en perfecte estat però semidesèrtiques. Aprofito per conèixer el poble on va nèixer la meva àvia (Jaravia), situat ja a Andalusia. En totat 45 km. de suau rodatge. Dinem. L'hotel ja està ple de triatletes. Es respira un bon ambient pre-competitiu. El Miki aprofita per fer contactes amb gent de tots els clubs (ja sabeu que això li agrada...). A la tarda anem a la platja. Anem a provar els neoprens. El Miki no té bones sensacions però jo el convenço que tot anirà bé. Sopem, donem una volta i anem a dormir.

Diumenge 18. Dia D
Sona el despertador a les 6:45. A l'esmorzar ens comuniquen que ja estem virtualment classificats, ja que s'otorguen les mateixes places que triatletes inscrits. Però el nostre esperit competitiu ens fa exigir-nos al màxim (de fet si haguessin tallat per la meitat també ens haguèssim classificat). Durant els prolegòmens ens juntem els quatre catalans que competim a grups d'edat: Ricard Pérez (CN Mataró) i Jordi Mosoll (Cervera Triatló), un nano molt trempat que va venir sol des de Cervera i que va aprofitar per fer contactes femenins dins la organització...

A les 9: 15 surten les fèmines grups d'edat i a les 10 és el nostre torn.

-Natació: 750 metres de neopré amb la mar molt tranquil.leta. Moltes garrotades als primers metres i també al girar la primera boia; segueixo peus i surto amb un temps fantàstic per a mi. 12.30. El Miki em treu 7 segons.

-Bici: 20 km. tancats al tràfic. Dues voltes a un circuit amb lleugera pujada a l'anada i baixada a la tornada. Li vaig trepitjant els talons al grup del Miki, a qui tinc just al grupet de davant. Peró quan sembla que ja els tenim, el Miki fa un dels seus relleus i se'ns escapen. El citat Ricard Pérez es queda d'aquest grup i li dic que s'ha d'enganxar al nostre amb dos collons. Ho aconsegueix! Aquest sector il.lustra perfectament la filosofia com afrontem la bici Miki i jo. Ell ho dóna tot i és generós; jo corro amb la calculadora: a roda, atent a tots els talls, guanyant posicions al grup quan ve un revolt... La recompensa al seu gran esforç són 9 segons més ràpid que un servidor...

-Cursa a peu: 5 km. (o més?). M'enganxo amb un triatleta del CTOA de Alcorcón, passem a força gent i encara augmento el ritme a falta
d'1 km. El Miki diu que va just però fa un bon parcial de cursa a peu (70 de 201). Estic content pq en els dos sectors de triatló que he fet aquesta temporada només m'han passat dos paios: Dovaño a Sitges i Ricard Pérez a Águilas (aquest nano corre molt).

Grup edat 25-29 masculí
21. Miquel Lapedriza (Triatló Cariñena) 1h04 12:23 31:55 20:26

Grup edat 30-34 masculí
22. Xavier Martín (Triatló Cariñena) 1h05 12:30 32:04 20:43

Mentre anem a l'hotel a dutxar-nos és el torn dels élite. Moragues i Royo (Mataró) aconsegueixen classificar-se al quedar entre els 20 primers. Un cop dutxats dinem a un restaurant argentí on el 'Tigre' Gilé (ex futbolista argentí i contactillo meu) ens convida a dinar.

Carretera i manta fins Barcelona (750 km.). Arribem a les 23.30, amb perfecta conducció del Miki.

Conclusió: es molt maco competir amb gent de tota Espanya. Fas nous amics i aprens coses noves!